مهم ترین علت تاول ، اصطکاک و سایش نامناسب بین پوست پا و کفش یا هر چیزی است که با پا در تماس است. این تماس و سایش مکرر موجب می‌شود لایه رویی پوست از لایه زیرین جدا شود. با جدا شدن این دو لایه از یکدیگر بین آن‌ها مایع میان بافتی جمع شده و تاول بوجود میاید. تاول بیشتر در مواقعی دیده می‌شود که فرد از کفش جدیدی استفاده می‌کند که کاملا اندازه پایش نیست. حال چه کنیم تا پاهایمان تاول نزنند؟
 با ما همراه باشید.
 

استفاده از چسب زخم برای جلوگیری از تاول

این روش کلاسیک و قدیمی را احتمالا خودتان هم در گذشته امتحان کرده اید. با استفاده از چسب زخم های بزرگ می توانید از ایجاد سایش و تاول زدن انگشتان و بخش پشت پا پیشگیری کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جلوگیری از تاول زدن پا - کفش شهپر

برای کفش های تنگ می توانید از یخ استفاده کنید

در صورتی که کفش های دردناک شما تنگ است و نیاز به گشاد کردن آن دارید، می توانید مقداری آب را در درون کیسه ریخته و در محلی که تنگ است بگذارید و سپس کفش را در داخل فریزر بگذارید، بعد از یخ زدن آب، می توانید کیسه یخ را از کفش خارج نمایید. با این روش مقداری از تنگی کفش گرفته شده و کفش گشادتر می شود.
 

استفاده از ژل های سیلیکونی یا نوار چسب های فوم

از برخی ژل های سیلیکونی یا نوار چسب های فوم، جهت کاهش فشار بیش از حد در مناطق کوچکتر استفاده کنید. هر دو را می توانید از یک داروخانه خریداری کنید.  ژلهای نقطه ای سیلیکونی شفاف و به راحتی شکل پذیر هستند، اما نوار فوم را می توان تنها به شکل صحیح و اندازه برش داد.
 

جوراب ضخیم و حرارت

جلوگیری از تاول زدن پا - کفش شهپر

یک جوراب ضخیم بپوشید و سپس کفش موردعلاقه خود را روی آن به پا کنید. سپس سشوار را روی قسمت های تنگ کفش بگیرید تا داغ شود. با کفشی که گرم شده راه بروید تا بافت آن کمی جا باز کند. در صورت نیاز، این کار را چند بار تکرار کنید. این باعث می شود تا پا درون کفش احساس راحتی بیشتری داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که این روش در جنس های طبیعی همانند چرم کاربرد دارد.
 

استفاده از جوراب مناسب مانع از تاول زدن می شود!

از جوراب نخی و بلند استفاده کنید تا پشت پا با کفش اصطحکاک نداشته باشد، اگر قرار است برای مدت طولانی پیاده روی کنید یا کفش را تازه خریده‌اید، برای جلوگیری از زدن تاول و ایجاد زخم پشت پا در اثر پوشیدن کفش از جوراب نخی کلفت یا دو جفت جوراب استفاده کنید.
 

خودداری از پوشیدن کفش نو یا تنگ در پیاده روی

 اگر پیاده روی طولانی در پیش دارید از پوشیدن کفش های نو یا تنگ خودداری کنید. چراکه استفاده از آنها احتمال ایجاد تاول در پا را بالا می برد. برای پیاده روی زیاد کفش هایی را انتخاب کنید که حدود ۱/۲ سایز بزرگتر از سایز معمولی پایتان است.
 
 
.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *