نوع بستن بند کفش در سوراخ ها، می تواند فشارهای متفاوتی به نقاط مختلف پا وارد کند که درد و یا آرامش را به پاها منتقل می کنند. در این مقاله به شما روش مناسب بستن بند کفش را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش مناسب برای بستن بند کفش

برای بستن مناسب و استاندارد بندکفش، ابتدا در حالی که پاشنه پایتان به عقب کفش چسبیده باشد، بند کفش را از قسمت پائین به سمت بالای کفش، یکی یکی بکشید و سفت کنید. پس از آن با فشاری مناسب بندها را گره بزنید، نه خیلی سفت و نه سست، بنحوی که فاصله نوک انگشتان با قسمت جلوئی کفش و تماس پشت پا با قسمت عقب کفش در تمام شرایط حفظ شود و کفش کاملا به پا چسبیده باشد در حالی که انگشتان هیچ تماسی با جلوی کفش ندارند.
بندها را به هیچ عنوان دور ساق کفش نبندید، زیرا باعث کاهش گردش خون و خراب شدن ساق کفش می شود.
اگر بند کفش را خیلی محکم ببندید جریان خون در پای شما کند خواهد شد و در نتیجه باعث میشود پای شما به سرعت یخ کند و زودتر تحت تاثیر سرما قرار گیرد، مخصوصا در ناحیه نوک پا و انگشتان.

دقت کنید هنگام خرید کفش، نوک کفش به اندازه یک بند انگشت آزاد باشد تا در هنگام حرکت در سر پائینی ها نوک پنجه در داخل کفش تحت تاثیر قرار نگرفته و پرس نشود، این کار ممکن است باعث سیاه شدن ناخن ها و درد در ناحیه انگشتان شود. اگر بندها راخیلی سست ببندید پای شما در کفش حرکت کرده و باعث آزردگی پشت پا، سائیده شدن جوراب و تاول زدن در نواحی مختلف میشود و همچنین در هنگام بالا رفتن از سربالائی ها پشت پا زخم خواهد شد.

روش های بستن بند کفش

پاشنه سست

اگر کفشی دارید که پاشنه پایتان در آن لق می زند، می توانید با بستن مورب بندهای آن تا آخرین حلقه، از لق خوردگی بخش بالایی پا و سستی پاشنه در آن جلوگیری کنید.

بستن مورب بندهای کفش، به شما اجازه می دهد با سرعت بیشتری کفش خود را بپوشید. علاوه بر این، پا در این حالت به خوبی در کفش محکم می شود.
اغلب کفش ها پس از آخرین سوراخ، یک سوراخ دیگر نیز دارند، که می توانید از آن نیز برای تنگ تر کردن بخش بالایی کفش و یا ثابت کردن بند اضافی، استفاده کنید.

تاول پشت یا کناره های پا

چنانچه کفش شما، پشت یا نزدیک قوزک پایتان را می زند و باعث آزردگی و زدن تاول در بخش هایی از پایتان می گردد، می توانید برای جلوگیری از پیشرفت این مساله زجرآور، یک یا دو بخش از میانه کفش خود را به هنگام بند کردن از تو بیاندازید.
بدین ترتیب فشار وارده توسط بند کفش به پا کم شده و اصطکاک آن با بخش پشتی کفش کمتر می شود.

درد قوسی

چنانچه پهنای کفشتان کمی برایتان تنگ شده، می توانید برای رفع مشکل، به طور موقت آن را به صورت نردبانی و موازی بند کنید. این مساله کمک می کند که فشارهای دیواره های کفش را که ناشی از کشیدگی بندهای آن است، تا حدود زیادی برطرف کنید.

قالب وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *